2011-2012 econews.gr 26.3.2012

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

Ecomobility: Ηλεκτρικό ποδήλατο και προτάσεις «πράσινης» μετακίνησης από μαθητές στη Θεσσαλονίκη

 
δημοσιεύθηκε στο econews.gr  26 Μαρτίου 2012, 15:15

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

altΜε μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 21 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέξανδρος» και την Πέμπτη 22 Μαρτίου στο Δημοτικό Θέατρο Πολίχνης «Έλλη Παπαπαναγιώτου», οι εκδηλώσεις για τις παρουσιάσεις των προτάσεων των ομάδων μαθητών, που συμμετείχαν στην εκστρατεία Ecomobility 2011-12, που διοργανώνει το Ecocity για 9η συνεχόμενη χρονιά.

Οι ομάδες των μαθητών τουΕλληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, του 1ου Γυμνασίου Τριανδρίας, του 2oυ Γυμνασίου Αμπελοκήπων, του 1ου Γυμνάσιο Καλαμαριάς, του 2ου Γυμνασίου Σταυρούπολης και του 1ου Γυμνασίου Νεάπολης παρουσίασαν τις εργασίες τους, μετά τη μελέτη και αξιολόγηση των προβλημάτων που εντόπισαν και τα οποία προκαλούνται από τις συνθήκες που επικρατούν στην πόλη τους και τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής τους και ευρύτερα της Θεσσαλονίκης.

Την εκδήλωση της Τετάρτης άνοιξε η παρουσίαση της εργασίας των μαθητών του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, που δημιούργησαν ένα υπέροχο παραμύθι, το οποίο εικονογράφησαν και το διάβασαν σε παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Μέσα από μία πολύ όμορφη ιστορία θίγονται τα πρόβλημα μετακίνησης με σκοπό των ερεθισμό των παιδιών που θα το διαβάσουν.

Το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας επικέντρωσε την εργασία του στις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πεζοί, καθάρισε πεζοδρόμια από τσίχλες και μοίρασε ενημερωτικά φυλλάδια στους περαστικούς πολίτες με χρήσιμες συμβουλές για την προστασία της πόλης. Επίσης, η ομάδα έφτιαξε 100 καραβάκια όσα και τα χρόνια της ελευθερωμένης Θεσσαλονίκης, ενώ αξιοποιώντας την ονομασία της Τριανδρίας κατέθεσαν σχέδιο με τρεις άξονες για λύσεις μετακίνησης για την πόλη.

Στη συνέχεια το 2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων παρουσίασε τα πάμπολλα προβλήματα της υποβαθμισμένης περιοχής τους, εκφράζοντας και τα συναισθήματα που προκαλεί η υπάρχουσα κατάσταση στην πόλη. Μέσα από μια δημιουργική παρουσίαση τόνισαν την ανάγκη εμβολιασμού των πολιτών με το εμβόλιο κατά της απάθειας και αδιαφορίας.

Η πρώτη ημέρα των εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με την Θεατρική προσέγγιση του 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, όπου μέσα από μία ευχάριστη προσέγγιση ενός τηλεπαιχνιδιού εκπαίδευσαν οικολογικά τους θεατές, κατέγραψαν τα προβλήματα στη Καλαμαριά και ανέλυσαν τις λύσεις που επέλεξαν.

Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων ακολούθησε σημαντικός διάλογος με τους πολίτες και τους εκπροσώπους φορέων, όπου οι ομάδες των μαθητών απάντησαν σε ερωτήσεις συμμετεχόντων για την εργασία τους και τα προβλήματα που προκαλεί η αλόγιστη χρήση των αυτοκινήτων.

Την εκδήλωση της Πέμπτης 22 Μαρτίου χαιρέτισαν η κα Τσουκαλά Κατερίνα Αντιδήμαρχο Διοικητικών, Οικονομικών & Παιδείας του Δήμου Νεάπολης ? Συκεών και ο κ. Δεληγιάννης Δημήτρης, Αντιδήμαρχο Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου Παύλου-Μελά.

Ακολούθησε η παρουσίαση της ομάδας από το 2ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, όπου οι μαθητές με βίντεο ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για τις μετακινήσεις και πρότειναν το ποδήλατο, τον συνεπιβατισμό και την οικολογική οδήγηση παρουσιάζοντας αναλυτικά όλα τα οφέλη. Επίσης, έδωσαν χρήσιμες συμβουλές μέσα από παντομίμα για το περπάτημα. Η εργασία τους ήταν πολύ δημιουργική και οι μαθητές έδειξαν πως υπάρχουν λύσεις χωρίς να υπάρξει κόστος προσαρμόζοντας ένα απλό ποδήλατο σε ηλεκτρικό, που κινείται με την βοήθεια βιδολόγου.

Οι μαθητές χρειάστηκαν έναν ηλεκτρικό βιδολόγο, ένα επαναφορτιζόμενο κατσαβίδι δηλαδή, και μία πλάκα ξύλου για να μετατρέψουν το ποδήλατο που τους δόθηκε ως χορηγία σε ηλεκτρικό.

Το ποδήλατο μπορεί να διανύσει 20 χιλιόμετρα με την μπαταρία του βιδολόγου. Μετά πρέπει να φορτιστεί ξανά. Τα υλικά κοστίζουν μόλις 30 ευρώ, ενώ για να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό ποδήλατο θα χρειαστεί αρκετά χρήματα.

Στη συνέχεια η ομάδα από το 1ο Γυμνάσιο Νεάπολης πρότεινε πεζοδρόμηση σε δύο μεγάλα τετράγωνα της περιοχής τους και υπόγεια parking, τα οποία και υπέδειξαν σε τοπογραφικό χάρτη. Επίσης παρουσίασαν την εμπειρία τους από την εκπαιδευτική επίσκεψη που έκαναν στο Μιλάνο και πρότειναν να μελετηθεί το σύστημα μετακίνησης Areal C, που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία.

Η εκδήλωση έκλεισε με διάλογο με τους πολίτες και τους εκπροσώπους φορέων, όπου οι ομάδες των μαθητών απάντησαν σε ερωτήσεις συμμετεχόντων για την εργασία τους και πρότειναν από κοινού δράσεις και ενέργειες που μπορούν να υλοποιηθούν και θα έχουν αποτέλεσμα μία πόλη φιλική προς όλους.

Κοινό χαρακτηριστικό από τις παρουσιάσεις όλων των ομάδων ήταν η κατάληψη της Θεσσαλονίκη από τα αυτοκίνητα και η εικόνα πόλης που οι συνθήκες δεν βοηθούν στη βιώσιμη μετακίνηση και την ανάπτυξη των Πράσινων Μεταφορών.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τον ειδικό δικτυακό τόπο που έχει δημιουργήσει το ECOCITY στη διεύθυνση www.ecomobility.gr.

2011-2012 Επίσκεψη στο δήμαρχο κ. Διαμαντή Παπαδόπουλο

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

dimarxos

ΡΑΨΩΔΙΑ Ω

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

Ο ΘΡΗΝΟΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΡΑ

ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ

2011-2012 "Αφήστε τα αυτοκίνητα σπίτι σας!¨ Αγγελιοφόρος της Κυριακής, 1η Απριλίου 2012

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 1 Απριλίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

 

 

 

alt

Στην αυτενέργεια των εφήβων και στην εθελοντική προσφορά βασίζεται η πανελλήνια εκστρατεία Ecomobility / «Οικολογική Μετακίνηση - Συνεισφορά στο περιβάλλον», η οποία έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και συμμετοχές από 38 πόλεις της Ελλάδας.

 

alt

«H μέση οικογένεια έχει δύο αυτοκίνητα», επισήμανε ο Πασχάλης Γ., ο οποίος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη επυτιχία του εγχειρήματος, καθώς λατρεύει τα ποδήλατα και γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια στην συναρμολόγησή τους

Ομάδα μαθητών της Γ' τάξης του 2ου Γυμνασίου Σταυρούπολης, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Κωνσταντίνας Χρυσανθοπούλου, κατέγραψε τα προβλήματα μετακίνησης που υπάρχουν στο δήμο Παύλου Μελά. Με φωτογραφικές μηχανές τα μέλη της ομάδας ξεχύθηκαν στους δρόμους, μοίρασαν ερωτηματολόγια σε συνδημότες τους και κατέληξαν σε συμπεράσματα. Οπως προέκυψε από την έρευνά τους, οι περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής επιθυμούν να μετακινηθούν με ποδήλατα ή πεζή, αλλά δεν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Η έλλειψη ποδηλατόδρομων, πεζόδρομων και οι κακοτεχνίες είναι μερικά από τα προβλήματα, όπως λένε οι μαθητές. Ωστόσο, για μία κοντινή διαδρομή η πλειονότητα των ερωτηθέντων επιλέγει το περπάτημα, ενώ κερδίζει συνεχώς έδαφος και η λύση του συνεπιβατισμού. Ηδη, αρκετοί εκπαιδευτικοί το εφαρμόζουν, δηλαδή συνεννοούνται και μεταβαίνουν στην εργασία τους κατά ομάδες, χρησιμοποιώντας λιγότερα αυτοκίνητα.

 

alt

«Στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης οι μαθητές έχουν μπει στη λογική της οικολογικής μετακίνησης από την ηλικία των πέντε ετών. Οι γονείς παροτρύνουν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο με το ποδήλατο. Εμείς δεν είχαμε αυτήν την ενημέρωση», τονίζει η 15χρονη Ευδοκία και προσθέτει: «Η οικολογική μετακίνηση... ζει στο σκοτάδι. Η νέα γενιά πρέπει να τη φέρει στο φως και να της δώσει... αναπνοή, για να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα». 

 «Στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης οι μαθητές έχουν μπει στη λογική της οικολογικής μετακίνησης από την ηλικία των πέντε ετών. Οι γονείς παροτρύνουν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο με το ποδήλατο. Εμείς δεν είχαμε αυτήν την ενημέρωση», τονίζει η 15χρονη Ευδοκία και προσθέτει: «Η οικολογική μετακίνηση... ζει στο σκοτάδι. Η νέα γενιά πρέπει να τη φέρει στο φως και να της δώσει... αναπνοή, για να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα».

 

 Οι προτάσεις των μαθητών για την οικολογική μετακίνηση μέσα στην πόλη, σύμφωνα με την κ. Χρυσανθοπούλου, εμπεριέχουν τις εξής λύσεις: 1. συνεπιβατισμός, 2. πεζή μετακίνηση, 3. οικολογική οδήγηση, 4. χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και 5. χρήση ποδηλάτου.

 

 Μάλιστα, οι έφηβοι είχαν και μία πρωτότυπη ιδέα. Με τη βοήθεια ενός απλού επαναφορτιζόμενου βιδολόγου μετέτρεψαν ένα απλό ποδήλατο σε ηλεκτρικό. «Σκέφτηκαν, σχεδίασαν και έφτιαξαν την κατασκευή τους μόνοι τους και μάλιστα με μηδενικό κόστος», επισημαίνει η υπεύθυνη καθηγήτρια. Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο 15χρονος Πασχάλης, που λατρεύει τα ποδήλατα και γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια στη συναρμολόγησή τους. «Φτιάξαμε το... βιδολόγο για άτομα που θέλουν να κάνουν ποδήλατο, αλλά δεν το επιτρέπει η φυσική τους κατάσταση», επισημαίνει ο Χαράλαμπος, μέλος της μαθητικής ομάδας. Για παράδειγμα, όταν φτάνει ο ποδηλάτης σε ανηφόρα ή σε δύσκολο δρόμο και εξαντλείται η αντοχή του, τότε μπορεί να ανοίξει το γκάζι. Το ποδήλατο έχει δύο μπαταρίες που παρέχουν αυτονομία για δύο ώρες. «Το μήνυμα είναι να χρησιμοποιούν οι πολίτες το ποδήλατο όσο πιο συχνά γίνεται και να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι», λέει ο Αριστείδης, μέλος της μαθητικής ομάδας.

 

Για να ενημερώσουν τους συνδημότες τους και να διαδώσουν τις προτάσεις τους, οι μαθητές ετοίμασαν βίντεο, κόμικς, μακέτες και αφίσες, τα οποία έχουν αναρτήσει στο blog τους. Συνάντηση με το δήμαρχο Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας, οι μαθητές συναντήθηκαν με το δήμαρχο Παύλου Μελά, στον οποίο παρουσίασαν τη δουλειά τους και πρότειναν, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ποδηλατόδρομων, την αξιοποίηση των πρώην στρατοπέδων Παύλου Μελά και Καρατάσιου, καθώς και την κατασκευή ειδικής μπάρας στάθμευσης ποδηλάτων στο σχολείο τους (βρίσκεται στην οδό Παπανικολή, πριν από την αερογέφυρα της Σταυρούπολης).

 

Το ηλεκτρικό ποδήλατο παρουσιάστηκε και σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο δημοτικό θέατρο Πολίχνης, σε συνεργασία με την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία Ecocity, που ασχολείται με θέματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Στην ομάδα του 2ου Γυμνασίου Σταυρούπολης συμμετέχουν οι μαθητές Χαράλαμπος Α., Αριστείδης Γ., Πασχάλης Γ., Βαγγέλης Γ., Ευαγγελία Μ., Ευδοκία Μ., Θεοχάρης Π. και Χρήστος Τ. Κέρδος για την τοπική κοινωνία «Το κέρδος των παιδιών είναι ότι είδαν μόνα τους τα προβλήματα της περιοχής και σκέφτηκαν λύσεις, τις οποίες και πρότειναν στο δήμαρχο», όπως αναφέρει στον «ΑτΚ» ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Σταυρούπολης, Δήμος Μαυράκης, και συνεχίζει: «Μέσα απ' όλη αυτήν τη διαδικασία έγιναν ένθερμοι πρεσβευτές της οικολογικής μετακίνησης και αυτό αποτελεί κέρδος για την τοπική κοινωνία. Θα μεταφέρουν τις ιδέες τους στο λύκειο και θα αφήσουν μία αξιόλογη κληρονομιά για τα παιδιά του γυμνασίου, που τους ακολουθούν».

 

H εκστρατεία Ecomobility τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Παιδείας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Προστασίας του Πολίτη και του επιτρόπου Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την περίοδο αυτήν αξιολογούνται οι εργασίες των μαθητικών ομάδων από ειδική επιτροπή στην Αθήνα και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναμένεται να εκδοθούν στις 28 Απριλίου. Από τη Βόρεια Ελλάδα συμμετέχουν ομάδες από 12 σχολεία: 4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης, Γυμνάσιο Σμίνθης Ξάνθης, 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, εκπαιδευτήρια «Πλάτων» στην Κατερίνη, Γυμνάσιο Αξιού στο νομό Θεσσαλονίκης, 2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, 2ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, 1ο Γυμνάσιο Νεάπολης, Ελληνικό Κολλέγιο, 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας και 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.

Έτος Βρεττάκου» το 2012

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

Έτος Βρεττάκου» το 2012

Εκατό χρόνια συμπληρώνονται το 2012 από την επέτειο της γέννησης του Λάκωνα ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακήρυξε την επόμενη χρονιά «Έτος Βρεττάκου»
Ο Νικηφόρος Βρεττάκος (1912-1991) αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο στην εξέλιξη της νεοελληνικής γραμματείας. Το έργο του εκτιμήθηκε στην εποχή του - μια μεγάλη περίοδο ζυμώσεων, πνευματικών, κοινωνικών και πολιτικών για τον ελληνισμό - ενώ εξακολουθεί να διαβάζεται και να συγκινεί τις νεότερες γενιές αναγνωστών.

Έχουν κυκλοφορήσει 39 ποιητικές συλλογές του (μεταξύ άλλων: «Φιλοσοφία των λουλουδιών», «Ο Προμηθέας ή Το παιχνίδι μιας μέρας», «Το βάθος του κόσμου», «Ο Ταΰγετος και η σιωπή» κ.ά.). Τα ποιήματα του Βρεττάκου μεταφράστηκαν σε 
 πολλές γλώσσες. Υπήρξε μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, ενώ το 1987 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

 

 
O NΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ: OI OΡΙΖΟΥΣΕΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ


Της Άντας Κατσίκη-  Γκίβαλου
Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών.

 


Ο    Νικηφόρος   Βρεττάκος    είναι    μια    πολύπλευρη    προσωπικότητα    με   συνειδησιακή εγρήγορση, ένας έγκυρος μάρτυρας της παγκόσμιας και της εθνικής μας ιστορίας . Το έργο που είναι ο πιστότερος καθρέφτης μίας εποχής 60 χρόνων , σε όλες τις εκδηλώσεις της , ιδιαίτερα στις ιστορικές δοκιμασίες και στα πάθη του λαού του , παραδίνεται στα χέρια των μεταγενεστέρων , κληρονομιά αξιόλογη και από την άποψη της ιστορικής πηγής.
Η    ποίησή   του,   αρμονική    συνάρθρωση   της   γνώσης    και    της    τέχνης    οδηγεί    το   δέκτη    της    προς    ένα    βαθύτερο,   ανθρωπινότερο   προορισμό.   Αλλά    και    με    προσωπικές   του   μαρτυρίες    και   τη    συνειδησιακή     σύλληψη    της   πραγματικότητας    επενεργεί    στον    αδικούμενο    και    αγωνιζόμενο    άνθρωπο    και    τον   ωθεί    σε    μια    καθολικότερη    αντιμετώπιση   του   κόσμου    και    της    ζωής.

 

Ανδρέας Κάλβος Εις Σάμον

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ ΕΙΣ ΣΑΜΟΝ

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΟΥΛΙ

ΟΙ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

ΟΙ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΡΑΨΩΔΙΑ Σ

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 01 Απριλίου 2012

Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ